«Дачка», «Хрусталь» і іншыя: фільмы Нацыянальнага конкурсу «Лістапад» пакажуць у «Доме кіно»
Праект «Лістапад. Калекцыя» з прыстаўкай BY — гэта не проста лепшыя фільмы мінулага МКФ у пракаце. Гэта новая ініцыятыва фестывальнай каманды, дзякуючы якой гледачы могуць ізноў убачыць стужкі беларускіх рэжысёраў, якія прынялі ўдзел у найбуйнейшым кінафоруме краіны. З 22 па 25 лістапада на экране «Дома кіно» — сенсацыйны «Хрусталь», лепшы гульнявы фільм Нацыянальнага конкурсу «Дачка», а таксама кароткаметражныя стужкі «Ягор», «Парушэнне спакою» і «Вахцёр».
«Хрусталь» Дар’і Жук, які ўжо можна назваць самым паспяховым беларускім фільмам апошняга дзесяцігоддзя, магчыма, у апошні раз будзе прадэманстраваны на вялікім экране ў Мінску. Гісторыю пра беларускія 90-е, амерыканскую мару і нашу рэальнасць, якая набыла поспех на міжнародных кінафестывалях і якая стала самым касавым незалежным фільмам Беларусі, пакажуць у «Доме кіно» 23 і 25 лістапада.
22 і 24 лістапада гледачы змогуць ацаніць праграму кароткаметражных фільмаў які прайшоў «Лістапада» — «Дачка», «Ягор», «Парушэнне спакою» і «Вахцёр».
Стужка «Дачка» Мары Тамковіч, перамога якой на «Лістападзе» для многіх стала нечаканасцю, — гэта погляд беларускага рэжысёра на жыццё ў сучаснай Польшчы і адносіны ў сям’і. «Дачка» — тонкая псіхалагічная драма, якая адсылае да еўрапейскага аўтарскім кіно. Мара Тамковіч — таксама аўтар фільмаў «37», «Раўнанне» і «Fucking Story» — выпускніца Варшаўскай кінашколы, у мінулым журналіст. Прыз за лепшае гульнявое кіно Нацыянальнага конкурсу — гэта не першая ўзнагарода фільма: ён ужо стаў лаўрэатам кінафорумаў ў Польшчы, Ізраілі і ЗША.
Разам з «Дачкой» гледачоў запрашаюць паглядзець «Парушэнне спакою» — фільм, зняты ў Германіі беларусам Аляксеем Палуянам, адным з самых яркіх маладых беларускіх рэжысёраў, які ўжо зусім хутка прадставіць на суд гледача сваю новую працу — карціну паводле рамана «Возера радасці» Віктара Марціновіча.
Таксама ў праграме — фільм «Ягор» Рамана Падаляка і Міхаіла Зуя, акцёраў тэатра імя Янкі Купалы, па ўжо якая стала культавай кнізе Андруся Горвата «Радзіва «Прудок», і «Вахцёр» Андрэя Крывецкага, студэнта Вышэйшых курсаў ВГІК, які распавядае драматычную гісторыю пра закуліссе тэатра.