Выстава Алеся Родзіма «Global Warning / Global Warning» адкрылася ў Мінску

Дзе сёння ў Мінску прэзентуюць унікальнае, эксцэнтрычнае мастацтва? Наведайце арт-прастору «Верх», схаваную ў будынку завода «Гарызонт», і пазнаёмцеся з творчасцю мастака Алеся Родзіма.

unnamed__6__1_logo.jpg


У выставачны праект «Global Warning / Global Warning» Алеся Родзіма ўвайшлі работы, створаныя мастаком цягам апошніх трынаццаці год. Яны перыядычна выстаўляліся на пляцоўках вядомага берлінскага кунстхаўса «Тахелес» і выклікалі захапленне ў гледачоў з розных куткоў свету. На жаль, у беларусаў магчымасцяў убачыць творчасць аўтара практычна не было. Таму тое, што адбывалася на адкрыцці выстаўкі, было сапраўдным мастацкім святам. Сам жа аўтар рады, што калісьці атрымаў магчымасць паказаць уласную творчасць у Берліне:
— Дзякуй Богу, так адбылося, што пэўная колькасць беларускіх мастакоў у 2001 годзе была запрошана ў Берлін. І беларускае мастацтва змагло зайграць па-за межамі дзяржавы, змагло раскрыцца крыху шырэй. Яно было ў самым цэнтры Берліна, куды накіроўваліся ўсе турыстычныя шляхі. Тахелес для мяне важны мастацкі палігон, дзе можна было дасканала адтачыць майстэрства.

unnamed__2__1_logo.jpg


Перад тым як завітаць на выставу, прадстаўляеш абсалютна розныя яе канцэпцыі, плануеш, што будзеш гуляць па выставачнай прасторы і спакойна, задуменна разглядаць вялікія палотны. Але ж не, так не атрымаецца. Уваходзіш у залю і чуеш манатонныя мелодыі, якія, быццам бы, уводзяць у транс. Гэтыя гукі выкідваюць з рэальнасці, і ты нават не паспяваеш зразумець, што апынуўся ў палоне мастацтва. Практычна праз кожныя два метры стаяць манекены ў дзіўных касцюмах. Толькі падышоўшы да іх, разумееш — гэта жывыя людзі, якія невядома колькі часу стаяць тут без руху.

unnamed_8_logo.jpg


Падчас адкрыцця экспазіцыі ў арт-прасторы «Верх» адбыўся перфоманс, у якім і ўзялі ўдзел сам Алесь Родзім і яго сябра па Тахелесу Зміцер Юркевіч. Дзеянне творцаў было дастаткова меланхалічным, але рознабаковым. Так атрымалася, што аўтары перасоўваннямі з аднаго бока ў іншы, падчас перфоманса  практычна правялі для гасцей выстаўкі арт-экскурсію, якая не абмежавалася банальнай імгненнай дэманстрацыяй твораў, а сапраўды накіравала гледача на ўдумлівае разважанне над працэсамі асяроддзя.

unnamed__4__1_logo.jpg


Творы Алеся Родзіма складана ўспрымаць з першага погляду, бо гэта вялікія палотны, насычаныя неверагоднай колькасцю філасофскіх дэталяў, элементамі розных сімволік. Іх, па-добраму, трэба вывучаць не адзін дзень, каб усё ж такі зразумець пасыл і завуаляваныя сэнсы аўтара. Варта адзначыць, што выбар пляцоўкі для выставы вельмі ўдалы. Складана ўявіць такую маштабную экспазіцыю ў межах класічнай альбо, як кажуць, моднай галерэі. А тут усё атрымалася: такія кампаненты як псіхадэлічная атмасфера аўтарскіх кампазіцый і арт-хаўсны інтэр’ер арт-прасторы ўтварыліся ў гарманічнае спалучэнне.
На выставу патрапіў і старшыня Беларускага саюза мастакоў Рыгор Сітніца, які (па яго словах) стаміўся адказваць на пытанне, чаму ён тут апынуўся (бо гэта ж не Палац мастацтваў і не творчасць, да якой схіляецца айчыннае мастацтва). Абстрагуючыся ад дзіўных пытанняў, Рыгор Сітніца выступіў з прывітальным словам і сказаў некалькі цёплых слоў пра Алеся Родзіма:
— Ведаючы здаўна спадара Алеся Родзіма, я паважаю ў гэтым чалавеку абсалютную сканцэнтравансць на мастацкай ідэі. Гэта той выпадак, калі чалавек цалкам застрахаваны ад халтуры, ад хістанняў і кампрамісаў, якія не надта ўпрыгожваюць мастака. Гэты чалавек не адхіляецца ад асабістых меркаванняў, гне сваю лінію і дасягае ў гэтым мастацкіх, творчых поспехаў. Прынамсі, ён вельмі шмат зрабіў, каб беларускае мастацтва мела значна шырэйшы дыяпазон.
Выставачны праект «Global Warning / Global Warning», безумоўна, унікальная падзея. Ён стаў часткай адкрыцця юбілейнага трыццатага фестывалю саверсізму і ігдрасілізму «ДАХ», што сёлета святкуе пятнаццатую гадавіну. Фестываль працягнецца ў арт-прасторы «Верх» да 13 студзеня 2017 года. Таму ў мінчукоў яшчэ ёсць час і магчымасць, каб паспрабаваць асэнсаваць творчыя кампазіцыі Алеся Родзіма.