Топ-10 фільмаў пра каханьне
Дзень сьвятога Валянціна па-сутнасьці пад забаронай у Беларусі. Але каханьне больш трывалае за дыктатарскія захады. Мы склалі аўтарскі сьпіс з дзесяці стужак, у якіх самае магутнае пачуцьцё прымушае людзей жыць, радавацца і глядзець наперад. Прыемнага прагляду!
![Кадр аднаго з фільмаў нашага сьпісу Кадр аднаго з фільмаў нашага сьпісу](/img/v1/images/matrimonio_all_italiana_2_1.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366435&w=528)
Кадр аднаго з фільмаў нашага сьпісу
Акрамя гэтай аўтарскай падборкі, іншыя сьпісы фільмаў глядзіце тут.
Нумар 10. Шэрбурскія парасоны (Les parapluies de Cherbourg). 1964
![les_parapluies_de_cherbourg_1.jpg les_parapluies_de_cherbourg_1.jpg](/img/v1/images/les_parapluies_de_cherbourg_1.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366440&w=528)
Фільм Жака Дэмі падараваў сьвету як рамантычную гісторыю, так і нараджэньне новай суперзоркі. Менавіта з гэтай ролі Катрын Дэнёў пачала зьзяць праз сваю прыгажосьць і талент. Зрэшты, гэтага з лёгкасьцю магло і ня быць: акторка, якая ўжо была прызначаная на ролю, раптоўна трапіла ў аварыю і фізычна не была гатовая здымацца. Праз трагічны выпадак шанец дастаўся Катрын, і яна скарыстала яго.
Легендарны мюзікл распавядае пра прадавачку парасонаў, чый каханы быў адпраўлены на вайну (звышактуальная на той час гісторыя пра Алжырскую рэвалюцыю). Ад яго доўгі час няма зьвестак, а гераіня Дэнеў цяжарная і вось-вось мусіць нарадзіць дзіця. Яе чакае няпросты выбар.
Нумар 9. Яна (Her). 2013
![her_2.jpg her_2.jpg](/img/v1/images/her_2.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366440&w=528)
У цудоўна прадуманым і надзвычай эмацыйным навукова-фантастычным фільме Спайка Джонза Хаакін Фэнікс паказвае гульню, якая вядзе гледачоў у глыбіні каханьня, адзіноты і чалавечых сувязяў ў лічбавым сьвеце.
Фэнікс грае самотнага чалавека, які знаходзіць каханьне ў самым неверагодным месцы - аперацыйнай сістэме Штучнага Інтэлекту пад назвай Саманта. З дапамогай тонкіх нюансаў і майстэрскага кантролю над выразамі твару актор прымушае нас паверыць, што ён закахаўся ў тое, чаго не існуе ў звыклым разуменьні.
Саманта – гэта асістэнт, якая можа сказаць прагноз надвор’я, параіць піццу ці разбудзіць раніцай. Але праз узаемадзеяньне з героем, зьяўляецца ілюзія адносінаў паміж чалавекам і кодам. Фэнікс і Скарлет Ёхансан, якая агучвае Саманту, ствараюць гісторыю каханьня, у якую так складана паверыць на адлегласьці.
Нумар 8. Шлюб па-італьянску (Matrimonio all'italiana). 1964
![matrimonio_all_italiana_4.webp matrimonio_all_italiana_4.webp](/img/v1/images/matrimonio_all_italiana_4.webp?f=f&h=396&o=0&u=1739366435&w=528)
Клясычная стужка выбітнага Віторыа Дэ Сіка з шыкоўнай экраннай парай – Сафі Ларэн і Марчэла Мастраяні. Гэтых трох імёнаў у адным сказе звычайна ўжо павінна хапіць, каб без прамаруджваньня пачаць глядзець фільм, але мы яшчэ крыху панахвальваем яго.
Перад гледачамі насамрэч ня лёгкая італьянская камэдыя пра прыгоды і рамантычныя здарэньні. Рэжысэр прапануе вельмі складаную гісторыю пра трагічны лёс жанчыны, якая праўдамі і няпраўдамі прагне самага простага: шчасьця з каханым чалавекам. Але яна працуе ў бардэлі, а ён – ня з тых, хто марыць зьвязаць сябе вечнымі абавязкамі.
Дэ Сіка пагружае гледачоў у сапраўднае жыцьцё, якое мала чым адрозьніваецца: Італія за вакном ці Беларусь.
Нумар 7. Кабінэтны гарнітур (Desk Set). 1957
![desk_set_2.jpg desk_set_2.jpg](/img/v1/images/desk_set_2.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366435&w=528)
На экране закаханыя адзін у аднаго і ў жыцьці Кэтрын Хёпбэрн і Спэнсэр Трэйсі. У гэтай камедыі мудрагелістае спалучэньне рамантыкі, сьмеху і тэхналягічных інтрыгаў сярэдзіны мінулага стагодзьдзя.
Кэтрын грае кіраўніцу тэлесеткі, якая вымушаная рэагаваць на раптоўнае зьяўленьне новай кампутарнай праграмы, што каардынальна мусіць зьмяніць ранейшыя спосабы працы. А Спэнсэр выконвае ролю таго майстра, які павінен новую тэхналёгію ўкараніць. Чакайце на бясконцыя пікіроўкі галоўных герояў.
Гэта чароўнае кіно, якое адлюстроўвае дух эпохі, і адначасова забясьпечвае задавальненьне для гледачоў усіх узростаў.
Нумар 6. Гэта здарылася аднойчы ноччу (It Happened One Night). 1934
![it_happened_one_night_3.webp it_happened_one_night_3.webp](/img/v1/images/it_happened_one_night_3.webp?f=f&h=396&o=0&u=1739366440&w=528)
Лепшы фільм года па меркаваньні амэрыканскай кінаакадэміі. Стужка Фрэнка Капры зьяўляецца грандыёзнай эпохай у жанры рамантычнай камедыі, якая паўплывала на незьлічоную колькасьць фільмаў.
Галоўныя ролі выконваюць Кларк Гейбл у ролі рэпарцёра, які зробіць усё, каб знайсьці гарачы матэрыял і Кладэт Кальбер у ролі спадчыньніцы-ўцякачкі. Яе бацька мільянэр, але яна вымушаная бегчы, каб шлюб з не самым багатым каханым атрымаўся насуперак старэйшаму пакаленьню.
Па сутнасьці, фільм – гэта сьвята моцы каханьня, якое пераадольвае ўсе рознагалосьсі і злагоджвае душэўныя раны.
Нумар 5. Вечнае зьзяньне чыстага розуму (Eternal Sunshine of the Spotless Mind). 2004
![eternal_sunshine_of_the_spotless_mind_2.jpg eternal_sunshine_of_the_spotless_mind_2.jpg](/img/v1/images/eternal_sunshine_of_the_spotless_mind_2.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366437&w=528)
Рэжысэр Мішэль Гандры звычайна стварае ўласныя сусьветы, у якіх героі рухаюцца, дзейнічаюць і выглядаюць інакш, чым калі б мы ўявілі іх у той жа стужцы, але іншага аўтара.
Дрыготкая гісторыя каханьня, памяці і непазьбежнага. Бліскучая роля Кейт Уінслет, разам зь якой у дастаткова нечаканай моцнай драматычнай ролі выступае Джым Керы. У дваіх чалавек па некаторай прычыне былі сьцертыя ўспаміны пра іх ранейшае сумеснае жыцьцё. Але лёс складваецца такім чынам, што яны зноў сутыкаюцца, каб адчуць подых ранейшых пачуцьцяў.
У вольны вечар разам са сваёй паловай абавязкова паглядзіце гэтую гісторыю каханьня.
Нумар 4. Зьнесеныя ветрам (Gone with the Wind). 1939
![gone_with_the_wind_1.webp gone_with_the_wind_1.webp](/img/v1/images/gone_with_the_wind_1.webp?f=f&h=396&o=0&u=1739366437&w=528)
Легенда сусьветнага кіно, лепшы фільм года на Оскары, стужка, разабраная на цытаты. Па сутнасьці, гэта гісторыя каханьня, страты і выжываньня, у цэнтры якой — нязломная Скарлет А'Хара, якую ўвасобіла цудоўная Віўіен Лі. Рамантызацыя Старога Поўдня ў фільме разам з праслаўленьнем рабства (на думку цэлага шэрагу гісторыкаў, крытыкаў і звычайных людзей) выклікала значныя дыскусіі на працягу многіх гадоў.
Сёньня, на жаль, можна са смуткам назіраць як у некаторых стрымінгавых плятформах перад гэтым шэдэўрам ідзе застаўка, у якой гаворыцца аб «памылковасьці паказу чорных і аднабокасьці паказу некаторых гістарычных аспектаў». З сучасных людзей спрабуюць зрабіць недалёкіх ці малаадукаваных, таму тыкаюць іх паперкай: «Там дрэнна, асьцярожна»!
Спадзяюся, кожны чалавек мае здольнасьць самастойна ацаніць твор мастацтва.
Нумар 3. Дзень Сурка (Groundhog Day). 1993
![groundhog_day_2.jpg groundhog_day_2.jpg](/img/v1/images/groundhog_day_2.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366448&w=528)
Фантастычны і добры фільм з Білам Мюрэем і Эндзі МакДаўэл.
Тэлевізійны сіноптык Філ вымушаны з прадусарам і апэратарам ехаць у далёкі, маленькі, правінцыйны і нікому нецікавы гарадок, каб зьняць чарговы сюжэт, як 2 лютага гарадзкія ўлады выцягнуць з нары сурка і будуць глядзець, ці ёсьць ад яго цень – калі так, тады мясцовасьць чакае яшчэ 6 тыдняў зімы. Філ вельмі цынічны і зьдзекуецца зь любой нагоды.
Каманда абы-як здымае сюжэт, Філ у сувязі са сьнежным штормам вымушаны застацца ў гарадку яшчэ на адну ноч. Надыходзіць раніца, і атрымліваецца, што ўсё пачынаецца наноў і ён пражывае той жа дзень. А потым яшчэ раз. Бясконцы Дзень Сурка. Як жа выблытацца?
Нумар 2. Філадэльфійская гісторыя (The Philadelphia Story). 1940
![the_philadelphia_story_5.jpg the_philadelphia_story_5.jpg](/img/v1/images/the_philadelphia_story_5.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366436&w=528)
Гэтая камедыя Джорджа К'юкара займае асобнае месца сярод лепшых прадстаўнікоў жанру ў гісторыі.
Кэтрын Хёпбэрн зьзяе тут у ролі маладой сьвецкай ільвіцы, на вясельле якой запрошаныя шматлікія госьці і прэса. Усё мусіць адбыцца праз некалькі дзён, але ў загарадны дом, месца цырымоніі, якая мае адбыцца, прыяжджае былы муж гераіні ў выкананьні Кэры Гранта, а таксама пара незапрошаных журналістаў, якія мараць зрабіць сакавіты рэпартаж. Аднаго зь іх грае выдатны Джэймс Сьцюарт.
Фільм абавязковы для прагляду аматарам вечных рамантычных камедый і клясычнага галівудзкага глямуру.
Нумар 1. Масты акругі Мэдзісан (The Bridges of Madison County). 1995
![the_bridges_of_madison_county_2.jpg the_bridges_of_madison_county_2.jpg](/img/v1/images/the_bridges_of_madison_county_2.jpg?f=f&h=396&o=0&u=1739366435&w=528)
Пярліна сусьветнага кінематографу. Клінт Іствуд стварыў шыкоўную гісторыю хуткаплыннага і бязьмежнага каханьня.
Тут Іствуд адыходзіць ад сваіх вобразаў жорсткіх, непахісных герояў, якія заўжды пад понча ці курткай маюць рэвальвэр. У гэтай стужцы ён рамантычны і далікатны чалавек, які трапляе ў вір складанай сітуацыі. Іствуд з усёй цяплынёй перадае характар свайго героя, які на працоўным заданьні па фатаграфаваньні мастоў далёкай амэрыканскай акругі сустракае хатнюю гаспадыню ў выкананьні Мэрыл Стрып.
Клінт Іствуд узяў, як можа падацца найпростую гісторыю, але ўзьнёс яе на алімп творчага майстэрства. Гісторыя каханьня, якая стаіць вышэй па-над усё.
Прыемнага прагляду!