У Расіі карыкатурыста беларускага паходжання падазраюць у знявазе пачуццяў праваслаўных

На Камчатцы ў паліцыю паступіла заява з просьбай прыцягнуць да крымінальнай адказнасці вядомага мастака-карыкатурыста Дзяніса Лапаціна. Мастак расцаніў яго як ілжывы данос.

thumb565_33_d04d56150f970725de58da3265f37c03.jpg


Дзяніс Лапацін нарадзіўся ў Мінску, у 2002 годзе скончыў Беларускі Універсітэт Культуры, супрацоўнічаў як мастак з сатырычнай газетай "Навінкі". Цяпер жыве ў Петрапаўлаўску-Камчацкім. Дзяніс Лапацін уваходзіць у 100 лепшых карыкатурыстаў свету. Вядомасць яму прынеслі карціны, напісаныя ў жанры палітычнай карыкатуры. Раней Лапаціну ўжо даводзілася мець справу з праваахоўнымі органамі з-за сваіх малюнкаў.

Фота з ЖЖ і ФБ Дзяніса Лапаціна
Гэтым разам ва ўпраўленне МУС Расіі па Камчацкім краі паступілі адразу дзве заявы на мастака, па ім зараз праводзіцца праверка.
Між тым у сацыяльных сетках на Камчатцы актыўна распаўсюджваецца тэкст заявы. Яна, мяркуючы па ўказаных адрасатах, была накіравана не толькі ў паліцыю, але і ў пракуратуру, а таксама ў следчы камітэт РФ. Мяркуючы па тэксце заявы, яго аўтар мае намер прыцягнуць да адказнасці не толькі Дзяніса Лапаціна, але і арт-цэнтр «Гараж», у якім праходзіць выстава карцін мастака. Аўтара дакумента (яго імя і прозвішча не ўказаныя) абурыў малюнак з карыкатурнай выявай людзей, падобных на вядомага дэпутата Дзярждумы і расійскага цара.
«Ад сваіх знаёмых я атрымаў фатаграфію працы з адкрыцця выставы, выстаўленай у асобным пакоі, на якой намаляваная Паклонская Н.В. у руцэ якой фалаімітатар у выглядзе Цара Мікалая (II) Аляксандравіча Раманава. Лічу гэтую карыкатурную працу блюзнерскай і богазьняважлівай па сваёй сутнасці. Сэнсавы і візуальны пасыл гэтага «твора» глыбока абражае пачуцці вернікаў праваслаўных хрысціян, чад Рускай Праваслаўнай Царквы, шануючых ў ліке святых Гасудара Мікалая Другога. У прыватнасці, публічны паказ падобнай карціны з'яўляецца дзеяннем, накіраваным на прыніжэньне годнасці чалавека па прыкмеце прыналежнасці да праваслаўнага веравызнання», — паведамляецца ў дакуменце.
У каментары інфармагенцтву kam24.ru мастак заявіў, што не лічыць сябе вінаватым.
«Наколькі я ведаю, па законе, абразіць пачуцці вернікаў можна ў храме, у тых месцах, дзе вернікі праводзяць абрады. Я на гэтыя тэрыторыі не ўваходзіў. Наадварот, людзі, якія ўбачылі ў маіх дзеяннях абразу пачуццяў, як я разумею, самі прыйшлі на маю выставу, — сказаў Лопатин. — Я нікога не збіраўся абражаць. Малюнак з'яўляецца плакатам да мітынгу ў абарону фільма «Мацільда». На ім высмейваюцца людзі, якія сваю нерастрачанную сэксуальную энергію спрабуюць выдаць за духоўнасць. Малюнак з'яўляецца малюнкам не канкрэтных асоб, а медіавобразаў палітыкаў, якія нам усё хочуць забараніць. Да праваслаўя гэтыя людзі, на мой погляд, дачынення не маюць. На выставе плакат не выстаўляўся, у экспазіцыю ён не ўваходзіў. Ён знаходзіўся ў асобным пакоі. Тым не менш, перад уваходам у арт-цэнтр «Гараж», дзе праходзіць выстава, размешчана папярэджанне. Яго тэкст абвяшчае, што наведвальнікі, якія пранікаюць у размяшчэнне экспазіцыі, аўтаматычна прымаюць на сябе адказнасць за магчымыя наступствы свайго ўчынку, уключаючы ўзроставы цэнз 18+, верагодную маральную шкоду, маральныя пакуты, абразу пачуццяў, прыпадкі і нетрыманне духоўнасці. Калі хтосьці сфатаграфаваў і распаўсюдзіў гэтую карцінку, ён сам нясе за гэта адказнасць. Што тычыцца мітынгу, на якім выстаўляўся плакат, то арганізатары акцыі прэтэнзій да зместу плаката не мелі».

Той самы малюнак. Фота з фейсбуку Sergey Kibits 

Той самы малюнак. Фота з фейсбуку Sergey Kibits 

Дзяніс Лапацін дадаў, што расцэньвае заяву, у якім яго абвінавачваюць у абразе пачуццяў вернікаў, як загадзя ілжывы данос.
«У сувязі з гэтым я маю намер падаць сустрэчную заяву на людзей, якія на мяне данеслі», — сказаў мастак.
Карціна Дзяніса Лапаціна, якую заяўнік палічыў богазняважлівай, была прадстаўлена ў мінулую пятніцу на мітынгу ў абарону фільма Аляксея Учыцеля «Мацільда». У аснове сюжэту гэтага фільма лёс балерыны Мацільды Кшэсінскай і яе адносінаў з цэсарэвічам Мікалаем Аляксандравічам, будучым расійскім імператарам Мікалаем II. Выхаду стужкі ў пракат у Расіі папярэднічала шырокая грамадская дыскусія, якую ініцыявала дэпутат Дзярждумы Наталля Паклонская. Яна, у прыватнасці, звярталася ў Генпракуратуру з патрабаваннем праверыць фільм на наяўнасць у ім абраз пачуццяў вернікаў (Мікалай II прылічаны Рускай праваслаўнай царквой да ліку святых).