Топ-10 фільмаў Джоан Фантэйн, зоркі клясычнага кіно

Джоан нарадзілася ў 1917 годзе і пражыла 96 гадоў. Дзень памяці акторкі выпадае на 15 сьнежня. Усё жыцьцё і прафэсійную кар’еру яна вымушаная была супернічаць з роднай сястрой, знакамітай Алівіяй дэ Хэвіланд, зь якой на дваіх атрымалі тры статуэткі Оскар. Дзьве акторкі з такім прозьвішчам вялікі экран быў не гатовы прыняць, і Джоан узяла дзявочае прозьвішча маці. Мы падрыхтавалі сьпіс зь дзесяці найлепшых працаў спадарыні Фантэйн. Прыемнага прагляду!

Джоан Фантэйн

Джоан Фантэйн

Нумар 10. Сэрэнада (Serenade). 1956

serenade.jpg

Экранізацыя, зробленая Энтані Манам, аднайменнага рамана Джэймса Кэйна паглыбляецца ў бурны сьвет клясычнай музыкі і яе закулісных драмаў. Джоан Фантэйн у ролі вытанчанай і добразычлівай заступніцы дадае стужцы пэўнага рэалістычнага апірышча ў меладраматычным апавяданьні.

Супрацоўнік вінаградніка, які стаў оперным сьпеваком, чыя кар'ера разьвіваецца пад патранажам гераіні Фантэйн – зьяўляецца галоўнай дзеючай асобай. Магутны голас мужчыны дамінуе на экране, а Джоан Фантэйн аказвае больш тонкае ўзьдзеяньне. Іх адносіны, пазначаныя як прафэсійнай залежнасьцю, так і рамантычным напружаньнем, складаюць драму карціны.

Нумар 9. Верасьнёвая справа (September Affair). 1950

september_affair.jpg

Шчымлівая гісторыя каханьня і шкадаваньня, створаная рэжысэрам Уільямам Дытэрле. Джоан Фантэйн грае разам з Джозэфам Котэнам і распавядае гледачам пра нечаканы раман іх герояў. Дзеяньне фільма адбываецца на чароўным фоне пасьляваеннай Італіі.

Фантэйн выконвае ролю пасьпяховай, але нерэалізаванай піяністкі, а Котэн грае пасьпяховага бізнэсоўцу. Іх выпадковая сустрэча і наступнае рашэньне зьнікнуць разам пасьля авіякатастрофы, дзе, як паведамлялася, ніхто ня выжыў, стварае дзіўны падыход да гульняў з часам і сьмерцю.

Гераіня Джоан Фантэйн адлюстроўвае бурнае спалучэньне радасьці і пачуцьця віны. Новае жыцьцё на няшчасьці іншых вельмі складана, калі і ўвогуле магчыма пачаць.

Нумар 8. Джэйн Эйр (Jane Eyre). 1943

jane_eyre.webp

Вэрсія «Джэйн Эйр» рэжысэра Робэрта Стывенсана вылучаецца як асабліва захапляльная інтэрпрэтацыя. Гэтая экранізацыя, візуальна змрочная і эмацыйна насычаная, адлюстроўвае гатычную сутнасьць рамана Шарлоты Брантэ. У галоўнай ролі, акрамя Джоан Фантэйн – вялікі Орсан Уэлс.

Паміж іх героямі на экране адчувальная пяшчота, што несумненна надзвычай істотна для гэтай знакамітай гісторыі.

Джэйн Эйр, якую грае Фантэйн – тая самая гувэрнантка ў вялікім жудасным доме. Яна зьяўляецца сымбалем стойкасьці, жанчыны, якая апярэдзіла свой час. І нават калі вы – мужчына, гэтая гісторыя не пакіне вас без эмоцыяў і суперажываньня.

Нумар 7. Верная німфа (The Constant Nymph). 1943

the_constant_nymph.jpg

Вобраз Джоан Фантэйн стаў чароўным і нечаканым для кінематографу таго часу. Яна ўвасабляе юнацкую нявіннасьць і глыбокую праблему яе гераіні з такой сапраўднасьцю, што становіцца немагчыма не суперажываць яе бядзе.

А справа заснаваная на гісторыі забароненага каханьня, калі яшчэ маленькая дзяўчына захалася ў мужчыну, які аддае перавагу адной зь яе дарослых сёстраў. Праз пэўны час яны жывуць разам, і небясьпека дзіўных адносінаў непакоіць жонку галоўнага героя.

А што гераіня Джоан Фантэйн? Яна застаецца вернай сваім пачатковым пачуцьцям і нібы не зьвяртае ўвагі на пікантнасьць сітуацыі, якая разьвіваецца на экране.

Нумар 6. Імпэратарскі вальс (The Emperor Waltz). 1948

the_emperor_waltz.png

У стужцы Білі Ўайлдэра можна ўбачыць цудоўны адыход ад тыповых драматычных гераіняў, зьвязаных з Джоан Фантэйн. Фільм дэманструе яе ўнівэрсальнасьць у лёгкай, рамантычнай камедыі, дзеяньне якой адбываецца ў Аўстрыі пачатку ХХ стагодзьдзя. У стужцы, дзе яна здымаецца разам з харызматычным Бінгам Кросбі, Фантэйн выконвае ролю графіні, якую спрабуе ўразіць прадавец грамафонаў.

Гэта стварае глебу для серыі камедыйных і рамантычных прыгодаў дваіх далёкіх сусьветаў. Фільм з такім лёгкім падыходам робіць сур’ёзны кантраст з больш цяжкімі драмамі эпохі 40-х гадоў, калі чалавецтва было паглыбленае ў пытаньні вайны, халакосту і спробаў новага жыцьця.

Нумар 5. Айвэнга (Ivanhoe). 1952

ivanhoe.jpg

Гэтая экранізацыя рамана сэра Вальтэра Скота, зьнятая рэжысэрам Рычардам Торпам, уяўляе сабой шыкоўна створаныя сярэднявечныя прыгоды, напоўненыя рыцарствам, рамантыкай і спрадвечнымі інтрыгамі. Джоан Фантэйн, выконваючы ролю лэдзі Равэны, уносіць у карціну спалучэньне каралеўскай грацыі і эмацыйнай глыбіні.

Гісторыя адбываецца ў Англіі ХІІ стагодзьдзя. Пакуль Айвэнга спрабуе сабраць выкуп за зьняволенага караля Рычарда Ільвінае Сэрца, а таксама самому арыентавацца ў бурных палітычных плынях таго часу і не трапіць у бяду, гераіня Фантэйн выглядае як прыклад цноты і высакароднасьці.

Разам з ужо тытулаванай Джоан у стужцы зьзяе маладая Элізабэт Тэйлар.

Нумар 4. Ліст ад невядомай кабеты (Letter from an Unknown Woman). 1948

letter_from_an_unknown_woman.jpg

Стужка Макса Офюльса, заснаваная на навэле Стэфана Цвэйга, распавядае захапляльную гісторыю няшчаснага каханьня і трагічнага рамантызму. Джоан Фантэйн выконвае адну са сваіх самых незабыўных роляў жанчыны, чыё жыцьцё незваротна пераплеценае з каханьнем да піяніста, які вечна канцэртуе.

Гісторыя разгортваецца празь ліст, напісаны гераіняй Фантэйн, у якім распавядаецца пра яе жыцьцё і каханьне без адказу да мужчыны зь яе падлеткавага ўзросту да сталага веку жанчыны. Акторка адлюстроўвае глыбіню ўнутранага сьвету яе гераіні з фэерычнай тонкасьцю. Яе здольнасьць перадаць глыбокія эмоцыі поглядам або невялікім жэстам робіць гераіню адной з самых трагічных фігураў у гісторыі кіно.

Нумар 3. Па той бок зразумелага сумневу (Beyond a Reasonable Doubt). 1956

beyond_a_reasonable_doubt.png

Фільм зьняты легендарным Фрыцам Лангам. У стужцы майстар як заўжды пераплятае саспэнс, маральную неадназначнасьць і псыхалягічнае напружаньне. Гэта стала адной з апошніх галоўных роляў на экране Джоан Фантэйн. Яе гераіня апынаецца заблытанай у інтрыгах. Фільм нуар уяўляе сабой пераканаўчы паказ сьвету крыміналу, правасуддзя і таго, наколькі далёка можна пайсьці, каб выкрыць недахопы сістэмы.

Сюжэт фільма ўражвае нечаканым падыходам: ён круціцца вакол пісьменьніка ў выкананьні Даны Эндруса, які заручаны з гераіняй Джоан Фантэйн. Пісьменьнік супрацоўнічае з бацькам нявесты, выдаўцом газэты, каб падставіць сябе ў забойстве. Іх мэта — выкрыць памылковасьць ускосных доказаў і ў выніку — сьмяротнага пакараньня.

Усё ідзе добра, пакуль не пайшло не як задумана.

Нумар 2. Падазрэньне (Suspicion). 1941

suspicion_1.jpg

Гэты псыхалягічны трылер Альфрэда Хічкока, заснаваны на рамане Фрэнсіса Айлза «Да факту», быў на той час нязвыклым адыходам ад рэпертуару Гранта — пакорлівых, легкадумных герояў. Стужка прадэманстравала яго здольнасьць паглыбляцца ў больш складаныя і нават цёмныя ролі. У галоўнай жаночай ролі зьзяе Джоан Фантэйн, якая атрымала прэмію «Оскар» за выкананьне.

У стужцы апавядаецца пра каханьне, сумневы і напружаньне на фоне ангельскай маёнтка, які знаходзіцца далёк ад чужых вачэй. Гледачы становяцца сьведкамі разьвіцьця шлюбных адносінаў галоўных герояў, чый раман хутка пераўтвараецца ў псыхалягічны лябірынт падазронасьці і страху.

Кэры Грант прымушае гледачоў здагадвацца пра яго сапраўдную сутнасьць. Ён муж, якога не разумеюць ці цёмная, таемная асоба са схаванымі матывамі?

Нумар 1. Рэбэка (Rebecca). 1940

rebecca.jpg

Фільм Альфрэда Хічкока зроблены паводле гатычнага рамана Дафны дзю Мар'е, стаў першым амэрыканскім праэктам Хічкока, які задаў тон яго славутай галівудзкай кар'еры.

Джоан Фантэйн выконвае захапляльную ролю наіўнай другой місіс дэ Вінтэр у напружаным трылеры. Гісторыя разгортваецца вакол гераіні Фантэйн, маладой жанчыны, якая закахалася ў загадкавага ўдаўца, якога сыграў Лоўрэнс Аліўе. Іх наступны шлюб закідвае ў радавое гнязду арыстакрата. Адчувальная незразумелая адпачатку напружанасьць паміж героямі Фантэйн і Аліўе ўскладняе іх адносіны. Джоан Фантэйн па-майстэрску адлюстроўвае няўпэўненасьць і разгубленасьць маладой нявесты, якая азмрочаная прывідам першай жонкі яе мужа, якая насіла імя Рэбэка.

Гэтая стужка прынесла Фантэйн першую з трох намінацый на «Оскар» за лепшую жаночую ролю.

Іншыя аўтарскія падборкі фільмаў шукайце тут.

Прыемнага прагляду!