Топ-10 фільмаў шыкоўнай Джоан Кроўфард

Сёньня адзначаем 119-ю гадавіну з дня нараджэньня па-сапраўднаму вялікай акторкі мінуўшчыны. Яе зьяўленьне на экранах заўжды выклікала ўсеагульную зацікаўленасьць. Мы падрыхтавалі для вас сьпіс з дзесяці лепшых стужак спадарыні Кроўфард. Прыемнага прагляду!

Джоан Кроўфард

Джоан Кроўфард

Акрамя гэтай аўтарскай падборкі, іншыя сьпісы фільмаў глядзіце тут.

Нумар 10. Я бачыла, што ты зрабіў (I Saw What You Did). 1965

i_saw_what_you_did.webp

Стужка прадстаўляе Джоан Кроўфард у дапаможнай, але разам з тым ключавой ролі ў гісторыі, якая ўмела абыгрывае тэмы вуайерызму і непрадбачаных наступстваў. У фільме рэжысэра Ўільяма Касла, вядомага стваральніка фільмаў жахаў, не ў поўнай меры выкарыстоўваюцца талент Кроўфард, але, тым ня менш, стужка безумоўна значна выйграе ад яе ўдзелу.

Яе гераіня, хоць і не цэнтральная, становіцца стрыжнем напружанасьці і інтрыгі сюжэта. Гісторыя разгортваецца вакол дзьвюх дзяўчынак-падлеткаў, чый свавольны ўчынак прыводзіць іх у сетку забойстваў і падману. Раней яны забаўляліся, калі набіралі выпадковыя нумары і казалі ў слухаўку: “Я бачыла, што ты зрабіў”. Але становіцца не да жартаў, калі на тым баку тэлефоннага дрота апынуўся сапраўдны забойца.

Нумар 9. Песьня паходні (Torch Song). 1953

torch_song.png

Фільм са спалучэньнем драмы, музыкі і рамантыкі ахоплівае складанасьці зорнай славы — яе прывабнасьць, яе ахвяры і яе патэнцыял для адкупленьня. У гэтай стужцы Джоан Кроўфард грае нязломную зорку Брадвэю, якая славіцца сваім талентам, а таксама бурнымі паводзінамі. Фільм рэжысэра Чарльза Ўолтэрса стаў першым для кар’еры Кроўфард у колеры. Стужка рухаецца ў прадказальных водах мэлядрамы сярэдзіны мінулага стагодзьдзя. Галоўная гераіня – гэта жанчына, якая зубамі і пазногцямі змагаецца за сваё месца ў цэнтры ўсеагульнай увагі. Але коштам чаго?

Гісторыя фільма паглыбляецца ў складанасьці каханьня і кар'еры, тэмы, якія шчыльна пераклікаюцца з жыцьцём самой Кроўфард. "Стужка таксама адметная музычнымі нумарамі, якія дазваляюць Джоан Кроўфард прадэманстраваць свае таленты выканаўцы, акрамя яе акторскага майстэрства. Гэтыя сцэны зрэшты адчуваюцца несумяшчальнымі з больш цёмнымі эмацыйнымі тэмамі фільма.

Нумар 8. Кабеты (The Women). 1939

the_women.jpg

Стужка рэжысэра Джорджа К'юкара — гэта фільм, які славіцца тым, што складаецца выключна з жанчынаў, але таксама і вытанчанымі дыялёгамі і цікавым дасьледаваньнем грамадзкіх нормаў і жаночага сяброўства. Джоан Кроўфард зьзяе ў ролі гандляркі з амбіцыямі, якія далёка выходзяць за рамкі парфумернага прылаўка. Яна марыць пра эліту Манхэтэна. Вобраз Кроўфард зьяўляецца адначасова і антаганістам, і ахвярай абставінаў.

Фільм, пастаўлены ў тым далёкім годзе, вылучаюцца нестандартнымі каментарамі аб гендэрных ролях, шлюбе і ўлады ў адносінах. Разам з тым, у адрозьненьні ад некаторых сучасных стужак на гэтую тэму, карціна Кьюкара не зьяўляецца агіткай. Яна захоўвае пры гэтым вострую камедыйнасьць.

Можна нават казаць аб тым, што гэта культурны артэфакт, які адлюстроўвае складанасьць жаночых адносінаў і чаканьні грамадзтва таго часу. 18 галоўных гераіняў, а не герояў, рай для фэміністак?

Нумар 7. Каханьне ва ўцёках (Love on the Run). 1936

love_on_the_run.jpg

Гэты фільм адрозьніваецца ад напружаных, драматычных роляў, зь якімі часта асацыюецца Джоан Кроўфард. Замест гэтага стваральнікі прапануюць гледачам зазірнуць у яе шматграннасьць таленту ў рамантычнай камедыі. У гэтай цудоўнай стужцы Кроўфард грае разам з Кларкам Гейблам. У якасьці  пары рэпарцёраў, якія канкуруюць між сабою, яны апынуліся заблытанымі ў сетцы шпіянажу, інтрыгыў і, непазьбежна, рамантыкі.

Рэжысэр Ван Дайк, які ў гэты час быў вядомым дзякуючы працай над крымінальнымі фільмамі пра "Тонкага чалавека", стварыў лёгкую стужку ў хуткім тэмпе.

Нягледзячы на ​​тое, што фільм не мае вагі іншых драматычных выступаў Кроўфард, ён дае відавочны прыклад здольнасьці захапляць гледачоў рознымі ролямі і жанрамі гэтай акторкі.

Нумар 6. Апантаная (Possessed). 1947

possessed.jpg

Выдатны прыклад драматургічнага майстэрства Джоан Кроўфард, якая грае тут ролю жанчыны, чыё няшчаснае каханьне даводзіць яе да вар'яцтва. Яе гераіня апынулася ў сьпіралі апантанасьці і псыхалягічнага разблытваньня. Фільм, зьняты рэжысэрам Кёрцісам Бэрнхардтам, глыбока паглыбляецца ў складанасьці псыхічных захворваньняў.

Джоан Кроўфард робіць сваю гераіню прыцягальнай асобай, нягледзячы на ​​яе ўсё больш бязладныя паводзіны ў пасьляваеннай Амэрыцы.

Кагосьці можа нават шакаваць рэалістычнасьць у адлюстраваньні апусканьня жанчыны ў псыхоз. Моцны фільм, які безумоўна варта паглядзець.

Нумар 5. Мілдрэд Пірс (Mildred Pierce). 1945

mildred_pierce.jpg

Стужка стала грандыёзным посьпехам для Джоан Кроўфард, чый вобраз ажывіў яе кар'еру і прынес прэмію "Оскар" за лепшую жаночую ролю. Фільм, зьняты рэжысэрам Майклам Кёрцісам, распавядае пра ахвярнасьць маці, амбіцыі і пошукі ўласнай ідэнтычнасьці. Такі сабе пошук амэрыканскай мары. Яе гераіня — жанчына, якая спраўляецца з праблемамі самотнага мацярынства і грамадзкімі чаканьнямі, каб пабудаваць пасьпяховы бізнэс, толькі дзеля таго, каб выявіць, што яе самая вялікая бітва — гэта яе ўласная сям'я.

Яе гульня адлюстроўвае адценьні жанчыны, якая разрываецца паміж уласнымі жаданьнямі і абавязкамі маці. Стужка стала вызначальным момантам у кар'еры Джоан. Фільм замацаваў яе статус адной з самых разнабаковых зорак Галівуду.

Нумар 4. Твар кабеты (A Woman's Face). 1941

a_woman_s_face.jpg

Гэта фільм вылучаецца ў фільмаграфіі Джоан Кроўфард глыбінёй і складанасьцю, якую яна надае сваёй гераіне. У гэтай захапляльнай драме Кроўфард грае кабету са шнарамі, чыё фізычнае зьнявечаньне прывяло яе на шлях злачынстваў, ажно пакуль не зьяўляецца шанец на адкупленьне.

Роля патрабавала дэталёвага выкананьня, якое спалучае ўразьлівасьць, гнеў і, у рэшце, надзею, калі яе гераіня змагаецца са сваімі нутранымі дэманамі і магчымасьцю новага жыцьця.

Стужка Джорджа К'юкара — гэта фільм, які паглыбляецца ў тэмы прыгажосьці і здольнасьці да пераменаў. Гісторыя разгортваецца сярод швэдскай арыстакратыі і суправаджаецца рэзкім кантрастам крымінальнага злачыннага сьвету галоўнай гераіні.

Яе выкананьне дапаўняе моцны акторскі склад другога пляну, у тым ліку Мэлвін Дуглас і Конрад Вэйдт, героі якіх адыгрываюць вырашальныя ролі ў жыцьці жанчыны і яе шляху да выратаваньня.

Нумар 3. Узьяднаньне ў Францыі (Reunion in France). 1942

reunion_in_france.jpg

Фільм, які разгортваецца на фоне акупаванай нацыстамі Францыі, засяроджваецца на тэмах мужнасьці, вернасьці і абуджэньня нацыянальнага духу. Гераіня Кроўфард тут – звонку звычайная францужанка, але гледачы назіраюць за яе шляхам ад незацікаўленай сьвецкай ільвіцы да адданага чальца фрацузскага Супраціву. Яе вобраз адлюстроўвае нявызначанасьць і маральныя дылемы, зь якімі сутыкаюцца людзі ў ваенны час. Незвычайнае вакно ў чалавечы досьвед сярод хаосу сусьветнага канфлікту.

Яе партнэрам выступае знакаміты Джон Уэйн, кароль вэстэрнаў. У гэтай стужцы ён грае амэрыканскага пілота, які знаходзіцца ў Францыі. Фільм Жуля Дасэна — гэта столькі ж гісторыя каханьня, колькі і ваенная драма, якая спалучае гісторыю шпіянажу з асабістай гісторыяй каханьня і здрады.

Нумар 2. Што здарылася з Бэйбі Джэйн? (What Ever Happened to Baby Jane?). 1962

what_ever_happened_to_baby_jane.jpg

У гэтай стужцы галівудзкія легенды Джоан Кроўфард і Бэт Дэвіс злучаюцца ў жудаснай гісторыі пра цёмны бок суперніцтва паміж братамі і сёстрамі, славу і падзеньне ў вар'яцтва. Дзеяньне фільма разгортваецца на фоне заняпалага галівудзкага маёнтка. Гледачы трапяць ў закручаныя адносіны паміж дзьвюма сёстрамі, былымі акторкамі, чыя рэўнасьць і горыч ператварыліся ў нешта значна больш страшэннае. Вобраз Кроўфарда прыкаванай да інваліднага вазка жанчыны, якая жыве ў страху перад сваёй няўстойлівай сястрой, — гэта майстар-кляса акторскага майсэрства.

Рэжысэр Робэрта Олдрыч выкарыстоўвае вельмі буйныя пляны і цёмныя, клаўстрафобныя сцэны, якія ўзмацняюць напружаньне і жах па меры разгортваньня гісторыі.

Узаемадзеяньне акторак Джоан Кроўфард з Бэт Дэвіс было багатым на напружанасьці і ў рэальным жыцьці, што толькі павялічвае адчувальнае пачуцьцё страху, якое пранізвае амаль кожную сцэну.

Нумар 1. Раптоўны жах (Sudden Fear). 1952

sudden_fear.jpg

Гэты фільм дэманструе Джоан Кроўфард у яе самым захапляльным акторскім выступе. Ідэальны прыклад фільма ў жанры нуар. Акторка падыходзіць да ролі з псыхалягічнай глыбінёй, якая стала адметнай рысай яе далейшай кар'еры. У гэтым трылеры Кроўфард грае ролю пасьпяховага драматурга, якая выходзіць замуж, каб пазьней даведацца пра змрочныя намеры ўласнага мужа.

Яна адлюстроўвае сутнасьць жанчыны, чыё жыцьцё, поўнае раскошы і дасягненьняў, раптам становіцца азмрочаным здрадай і страхам. Фільм зьяўляецца непасрэднай дэманстрацыяй здольнасьці Джоан Кроўфард перадаваць складаныя эмоцыі, калі яна плаўна пераходзіць ад каханьня і ўразьлівасьці да жаху і трываласьці.

Рэжысэр Дэвід Мілер стварыў напружаную гісторыю, якая трымае гледачоў у напружаньні да самага канца.

Прыемнага прагляду!