У Оперным тэатры зноў змяніўся дырэктар. Што вядома пра новага

Новае кіраўніцтва, правераныя метады.

Фота bgam.by

Фота bgam.by

У Оперным тэатры Беларусі змянілася кіраўніцтва. Новым генеральным дырэктарам стала Кацярына Дулава, якая да таго больш за дзесяць гадоў узначальвала Беларускую акадэмію музыкі.

«Салідарнасць» ўзгадала, чым яшчэ адзначыўся доктар мастацтвазнаўства, што паспеў зрабіць на пасадзе яе папярэднік і якая зараз абстаноўка ў адзіным беларускім тэатры оперы і балета.

Кацярына Дулава — выпускніца Ленінградскай кансерваторыі, музыказнаўца, прафесар, доктар мастацтвазнаўства. Аўтар дзвюх манаграфій і больш за сотню навуковых прац. З 2010 года з'яўлялася рэктарам Беларускай акадэміі музыкі (дарэчы, там жа выкладае на кафедры спецыяльнага фартэпіяна яе муж Уладзімір Дулаў).

З 2014 года ўзначальвае савет Спецфонду Лукашэнкі па падтрымцы таленавітай моладзі, уваходзіць у склад Камітэта па дзяржпрэміях Беларусі( з 2019), Грамадскі савет пры МУС (з 2017).

У 2016-2019 гг. — член Савета Рэспублікі, намеснік старшыні Пастаяннай камісіі па адукацыі, навуцы, культуры і сацыяльнаму развіццю. У 2021 годзе ўдзельнічала ва Усебеларускім народным сходзе, дзе прадстаўляла саюз жанчын, таксама ўвайшла ў склад Канстытуцыйнай камісіі.

Па словах былых студэнтаў і выкладчыкаў кансерваторыі, Дулава — жорсткі кіраўнік, тыповы наменклатурны работнік, гатовы ахвяраваць творчасцю ва ўгоду ідэалогіі. Не выпадкова цяпер адна з першых навін на сайце Акадэміі музыкі — не са сферы культуры, а аб «усенародным абмеркаванні праекта змяненняў і дапаўненняў Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь».

Папярэдні генеральны дырэктар Вячаслаў Гарбузаў, прызначаны на пасаду ў траўні 2021 года замест Аляксандра Пятровіча, прапрацаваў у Вялікім тэатры ўсяго восем месяцаў. (Яго фота і біяграфія ўжо зніклі з сайта Тэатра).

Магчыма, справа ў адсутнасці вопыту — Гарбузаў да мастацтва меў вельмі апасродкаванае стаўленне: адукацыю ён атрымаў на гістарычным факультэце Брэсцкага ўніверсітэта, пачаў кар'еру ў БРСМ, потым без малога дзесяць гадоў працаваў у Брэсцкім аблвыканкаме, у тым ліку ва ўпраўленні культуры, а ўжо адтуль быў прызначаны ў Брэсцкі тэатр драмы.

Зрэшты, яшчэ летам мінулага года кіраўнік, які спецыяльна наведаў Оперны тэатр для зносін з калектывам, сцвярджаў, што ведае аб бягучай абстаноўцы і настроях, назваў прызначэнне Гарбузава «легітымным дзеяннем» і ўгаворваў «даць чалавеку шанец паказаць сябе». А ўсіх астатніх папярэдзіў, каб «не губілі свой талент і больш не рабілі няслушныя крокі».

Вячаслаў Гарбузаў, як мог, стараўся апраўдаць ускладзены давер. Пры ім у тэатры працягнуліся ідэалагічныя чысткі: «сышлі» рэжысёра Дар'ю Пататурка і тэнара Паўла Пятрова, звольніўся з калектыву адзін з лепшых маладых дырыжораў свету Дзмітрый Мацвіенка, ахарактарызаваўшы ўчынкі кіраўніцтва як «подлыя».

Але, мабыць, гэтага аказалася мала, ці ж гайкі былі закручаныя недастаткова жорстка, а атмасфера так і не «стабілізавалася».