Чым заняцца грэшнікам на вакацыях

Пасля таго, як апошні дыназаўр выпусціў дух, адукаванае чалавецтва толькі і займалася тым, што каталагізавала зло і раскладала яго па палічках у тэкстах святых пісанняў. Вядома, хочацца паспрабаваць усё і адразу, але тым, хто пакуль не гатовы сутыкнуцца з караючай рукой нябеснага правасуддзя, настойліва раім лятаць над пеклам лежачы на ​​канапе.



seven.jpg

gordinja_340x360.jpg

Ганарыстасць

«Пачатак граху — ганарыстасць», — паўтараюць багасловы, ставячы яе на першую пазіцыю ў рэйтынгу ўсіх смяротных грахоў. Яшчэ б! Першае дзеянне сатаны было прадыктавана ганарыстасцю; заганарыўшыся, ён з анёла ператварыўся ў д'ябла. Ганарлівасць, такім чынам, ёсць ўчынак-ператварэнне, бо яна змяняе саму сутнасць таго, хто яе ўсё перажыў. «Заганарыцца» — значыць перастаць быць самім сабой, стаць іншым: з благаслаўлёнага ператварыцца ў заняпалага.

 

Як Сальвадор Далі ў сваіх мемуарах «Дзённік аднаго генія», выдадзеных у 1964 годзе ў Парыжы, што апавядаюць пра тое, як на пустым месцы можна змяніць сябе, ганарыстасцю выціснуўшы з ранейшага чалавека, якім ты быў, сарамлівага правінцыйнага Жлоба. Гэтая невялікая кніга з'яўляецца своеасаблівым помнікам пры жыцці, які Далі падняў самому сабе. Па сутнасці, гэта мануал і Біблія ганарыстасці: “У шэсць гадоў я хацеў стаць кухарам, у сем — Напалеонам, а потым мае дамаганні пастаянна раслі”. У пралогу Далі адразу адзначае, што кніга, якую вы трымаеце ў руках, — гэта ні многа, ні мала — першы дзённік, напісаны геніем, і яго жыццё (гэта значыць жыццё генія) зусім не падобнае на шэрыя будні звычайнага чалавека: “Яшчэ ў раннім дзяцінстве я набыў заганную звычку лічыць сябе не такім, як усе, і паводзіць сябе інакш, чым іншыя смяротныя. Як аказалася, гэта залатая жыла! Калі ўвесь час думаць: "Я — геній", урэшце станеш геніем”. Вельмі слушны твор, трэба сказаць, асабліва калі ваш ўнутраны ганарлівец толькі пачынае свой звілісты шлях.

alchnost_360x240.jpg

Сквапнасць

 

Дзіцячы мультсерыял «Гісторыі качак» вытворчасці студыі Disney пра прыгоды састарэлага мільярдэра Скруджа Макдака і яго няўрымслівых пляменнікаў Білі, Вілі і Дзілі не такі просты, як здаецца на першы погляд. Гэта трагічная гісторыя граху даўжынёю ў 100 серый. Пратаганіст мультсерыяла, спісаны з персанажа аповесці Чарльза Дзікенса "Калядная песня", — самы багаты качар у свеце, што, аднак, не замінае яму быць неверагодна сквапным і прагнуць новых экзатычных багаццяў. Усявышні не спяшаецца выпісваць грэшніку пуцёўку ў пекла, таму ўсімі магчымымі спосабамі спрабуе вырваць заможнага старога з учэпістых лап заганы, але галоўны герой не можа даць рады з ломкай і, каб зноў «над золатам чэзнуць», уступае ў сутычку з матуляй Гаўс і яе крымінальным вывадкам, вядзьмаркай Магіка Дэ Гіпноз, якая марыць займець першую грыўню Макдак, і злым мільянерам Флінтхартам Гломгальдам.

 

Якая ж мараль гэтай прыпавесці? Галоўны адмоўны персанаж серыяла — гэта скарбы. А іх, як кажуць, з сабой не возьмеш, у труне кішэняў няма. Ды і як ні павялічвай капітал, шчасця і спакою ён не прынясе, а вось вялікія праблемы — так. Арнольд Шварцэнэгер з гэтай нагоды казаў: “Грошы не зробяць вас больш шчаслівым. У мяне зараз 50 мільёнаў, і я так жа шчаслівы, як і тады, калі ў мяне было 48 мільёнаў”.

pohot_360x255.jpg

Юрлівасць

Каб лепш зразумець прыроду юрлівасці і яе згубныя наступствы, няма неабходнасці запісвацца ў шэрагі тых, хто займаецца эскорт-паслугамі, — дастаткова паглядзець фільм «Шоўгелз» Пола Верховена аб свеце шоў-бізнесу, які загразнуў у блудзе. На думку Квенціна Таранціна, «Шоўгелз» — лепшы сэксплотэйшн 90-х: “Гэта выдатны фільм, проста цудоўны, бо за апошнія 20 гадоў можна ўспомніць толькі адзін выпадак, калі буйная студыя выпусціла нешта падобнае, — поўнамаштабны, вялікі, буйнабюджэтны фільм "Мандзінга" (1975) у жанры эксплуатацыйнага кіно. "Шоўгелз" — гэта "Мандзінга" 1990-х “.

 

Трэба адзначыць, што фільм праваліўся ў пракаце і атрымаў цэлых сем антыўзнагародаў “Залатая маліна” — і ўпершыню ў гісторыі прэміі рэжысёр фільма асабіста наведаў цырымонію, каб атрымаць узнагароды ў катэгорыях «Горшы рэжысёр» і «Горшы фільм». Студыя MGM, якая займалася прамоўтарствам, паспрабавала звярнуць сітуацыю на сваю карысць, пачаўшы рэкламаваць фільм як “культавае кіно апоўначы”, але, нягледзячы на ​​нестандартны падыход, дадзеная рэкламная кампанія таксама не мела поспеху. Тым не менш пасля выхаду фільма на відэа ён усё-ткі здабыў культавы статус, асабліва сярод ЛГБТ-супольнасці.

 

gnev_360x196.jpg

Гнеў

Біблейскія мудрацы самі да канца не вызначыліся, як ставіцца да гэтай заганы: ледзь што, дык адразу абрынаюць на людзей «праведны гнеў», што, па ўсёй бачнасці, не караецца нябесным зборам законаў. Бог ім суддзя. Спадзяюся, многія з вас памятаюць відэа “Малінавы звон” царквы “Святло Ісціны”, у якім бабуля, якая пабывала ў пекле, сядзіць на канапе побач з Норманам Бейтсам і распавядае, пад якую музыку катуюць грэшнікаў: “Калі я сёння іду па вуліцы і чую хард-рок, мне хочацца плакаць. Навошта вы славіце д'ябла? Гэта яго музыка! Гэта яна гучыць у пекле. Гэта пад гэтую музыку катуюць грэшнікаў. Гэта жудасна!”

 

Старая не хлусіць. Я таксама быў у пекле, і, трэба прызнацца, гэта нешта: бесперапынны фестываль з вогненнай вадой і самымі лютымі групамі. Таму неадкладна адпраўляйцеся ў бліжэйшы ДК, дзе збіраюцца вікінгі з даўгім хаерам, і як след запаліце ​​— растрасіце тлушч гневу пад грымоты. Часам трэба “выпусціць пар” — пра гэта яшчэ дзядуля Фрэйд пісаў, параўноўваючы прылады псіхічнага апарата з хуткаваркай. І ў гэтай справе дапаможа музыка — "Isis", напрыклад, ці праект "Naked City" Джона Зорна.

 

obzhorstvo_360x275.jpg

 

Абжорства

Людзі любяць смачна паесці — і гэта, вядома, велізарная праблема. “Што ж у гэтым дрэннага?” — спытаеце вы, і ў чымсьці маеце рацыю: у жыцці і так задавальненняў не вельмі шмат, каб яшчэ за абедзенным сталом быць скнарам. Але і наверсе не дурні сядзяць — у нябеснай канцылярыі нездарма ўключылі абжорства ў спіс смяротных грахоў. Не да стала будзе сказана, але брама раю не беспамерная — можна так растаўсцець за жыццё, што не праціснешся і захраснеш, як Віні-Пых у трусінай нары.

 

Менавіта таму сатана стукае ў дом кожнага, каб на сподачку падкінуць трохі каларыйнага граху, і тут ён, трэба аддаць яму належнае, атрымаў поспех — як павук сплёў уласную агентурную сетку заганы (ад штотыднёвай праграмы «Смак» да кулінарных тураў, прапанаваных турыстычнымі кампаніямі), у якую так і наровяць дагадзіць мяккацелыя нашчадкі Адама і Евы. Хто не глядзеў кулінарны серыял «Ядзім дома!» з Юліяй Высоцкай, хай першы кіне ў яе камень! І серыял «Ганібал» — гэта менавіта той выпадак, калі маскі сарваныя, а ланцугі парваныя: перад намі кулінарны майстар-клас ад самога д'ябла. Праўда, глядзіш на ўсё гэта, і апетыт ўсё роўна прачынаецца — назойліва буркуе і скрабе кіпцюрамі дзесьці на самым дне страўніка. Але трэба трымацца: лепш глядзець, як трэскаюцца іншыя.

zavist_360x280.jpg

 

Зайздрасць

Зайздрасць, мабыць, адна з самых неадназначных чалавечых заганаў: яе «чорны» бок звязаны са злосцю, пажаданнем няшчасця, няўдачы, а часам і зусім шкоды таму, каму зайздросціш. “Белая” ж зайздрасць, як правіла, пазітыўная, таму і падштурхоўвае ўдасканальвацца. Толькі вельмі самадастатковы чалавек можа жыць не параўноўваючы свае дасягненні з чужымі. Тым не менш гэты грэх натхняў і падсілкоўваў не адно пакаленне пісьменнікаў — дастаткова ўспомніць “Скрыпку Ротшыльда" Антона Паўлавіча Чэхава або хрэстаматыйную маленькую трагедыю Аляксандра Сяргеевіча Пушкіна “Моцарт і Сальеры”. Тым жа, хто ніколі не адчуваў падобнага пачуцця, мы прапануем пазнаёміцца ​​з кнігай Рэя Брэдберы “Дзіўны скон Дадлі Стоўна” — пра тое, як сяброўства двух пісьменнікаў можа знішчыць поспех аднаго з іх. Кніга фантастычная — нездарма ж так завуць і самога аўтара.

uninie_360x312.jpg

Роспач

А каб сустрэцца на рынгу з паныласцю, можна наогул нічога не рабіць — дастаткова выйсці на вуліцу, адарваць вочы ад асфальту і зазірнуць у адухоўленыя твары мінакоў. Або на працу ўладкавацца. Або вырашыць абзавесціся паперкай, якая пацвярджае, што ў вас ёсць вышэйшая адукацыя. Куды б вы ні пайшлі і што б ні рабілі — усюды яна, роспач. Таму тут мы адважымся прапанаваць найбольш радыкальны жэст, які дазволіць назіраць за паныласцю але ў ім не ўдзельнічаць, — захварэць агарафобіяй, а на мітусню пазіраць з акна. Не жыццё, а казка: сядзіш дома, заказваеш ролы, п'еш газіроўку або дурэеш алкаголем, глядзіш “Рабакопа”, слухаеш тужлівыя стогны Марціна Гера, спакаваныя ў поп-фармат. Усё ж такі барацьба са смяротнымі грахамі можа быць надзвычай займальнай. 

Паводле: НОЖ