FDA ўпершыню ўхваліла відэагульню ў якасці тэрапіі

Упраўленне па санітарным наглядзе за якасцю харчовых прадуктаў і медыкаментаў (FDA) ЗША ўпершыню ўхваліла відэагульню ў якасці тэрапіі. EndeavourRX ад кампаніі Akili прызначана для дзяцей ад 8 да 12 гадоў з парушэннямі увагі пры сіндроме дэфіцыту ўвагі і гіперактыўнасці (СДВГ): раней даследчыкі ўжо паказвалі эфектыўнасць гульні ў пяці клінічных выпрабаваннях з удзелам больш за 600 пацыентаў.

game.jpg

СДВГ — адно з самых распаўсюджаных расстройстваў сярод дзяцей малодшага школьнага ўзросту і падлеткаў: паводле ацэнак, яго дыягнастуюць у пяці адсоткаў людзей. Аб неўралагічных асновах СДВГ вядома не так шмат, хоць лічыцца, што ў яго патагенезе сваю ролю гуляюць парушэнні сінтэзу серотоніна і дофаміна — менавіта таму медыкаментознае лячэнне звычайна ўключае прыём псіхастымулятараў.
Тым не менш, часцей за ўсё для лячэння СДВГ ўсё-ткі выкарыстоўваюць псіхатэрапію, паколькі паводніцкія праявы засмучэнняў (зніжэнне канцэнтрацыі ўвагі і імпульсіўнасць) дастаўляюць пацыентам больш за ўсё нязручнасцяў. Таксама эфектыўныя могуць быць кагнітыўныя трэніроўкі — у прыватнасці як раз супраць парушэнняў канцэнтрацыі ўвагі. Таму што дзяцей з СДВГ можа быць складана пераканаць у неабходнасці трэніровак і тэрапіі, часта іх прадстаўляюць у відзе гульняў.
Адну з такіх гульняў некалькі гадоў таму прадставіла кампанія Akili: у іх ранэры (паджанр платформера) EndeavourRX гульцу трэба бегаць па полі і выконваць заданні (напрыклад, лавіць персанажаў толькі пэўнага колеру або абыходзіць перашкоды. У апошняй справаздачы па клінічным даследаванні эфектыўнасці гульні, апублікаваным у часопісе The Lancet Digital Health ў красавіку гэтага года, даследчыкі кампаніі паведамілі пра тое, што ў дзяцей з СДВГ, якія месяц гулялі ў EndeavourRX па 25 хвілін кожны дзень, увага ў рэчаіснасці палепшылася (у параўнанні з кантрольнай групай).
На падставе клінічнай эфектыўнасці гульні FDA выдала дазвол на выкарыстанне гульні ў тэрапіі: цяпер яе афіцыйна змогуць прапісваць дзецям з СДВГ ў ЗША, а кампанія зможа выкарыстоўваць маркіроўку эфектыўнасці і бяспекі ў рэкламе гульні. Саму гульню FDA класіфікавалі як лячэнне з «нізкай або сярэдняй рызыкай для здароўя»: з-за гэтага працэс адабрэння быў спрошчаным. Сярод пабочных эфектаў арганізацыя і даследчыкі адзначаюць галаўныя болі і негатыўную эмацыйную рэакцыю.
Пры гэтым, як адзначаюць самі даследчыкі і ў сваіх справаздачах, і на афіцыйным сайце, гульнёй нельга замяніць тэрапію, якую прызначыў дзіцяці лякуючы лекар (уключаючы як медыкаментознае лячэнне, так і псіхатэрапію): EndeavourRX ўсё ж эфектыўная супраць аднаго пэўнага сімптому — парушэнняў канцэнтрацыі ўвагі .
Сярод фактараў, якія ўплываюць на развіццё ў дзіцяці СДВГ, вылучаюць таксама і лад жыцця іх бацькоў: два гады таму навукоўцы паказалі, што ў дзяцей тых, хто паліць бацькоў і бацькоў з дэпрэсіяй шанцы развіцця засмучэнні вышэй.
Паводле nplus1.ru