Топ-10 фільмаў Хаакіна Фэнікса, зоркі «Джокера» і «Гладыятара»
Пуэртарыканскі акцёр сёння адзначае свой 49-ты дзень народзінаў. На сёння Хаакін па праве разглядаецца як адзін з самых таленавітых акцёраў сучаснасці. Ён мае «Оскар» за лепшую мужчынскую ролю ў адным з фільмаў. Мы падрыхтавалі спіс з дзесяці найлепшых працаў мужа Руні Мары. Прыемнага прагляду!
Нумар 10. Не хвалюйся, ён далёка не сыдзе (Don't Worry, He Won't Get Far on Foot). 2018
Стужка Гаса Ван Сэнта — гэта шчымлівая і кранальная біяграфічная драма. У цэнтры фільма — Хаакін Фэнікс у ролі рэальнага мастака-мультыплікатара. Актор выразна паказвае перамогу чалавечага духу над нягодамі.
Ён улоўлівае сутнасьць чалавека, які пасьля няшчаснага выпадку, які зьмяніў жыцьцё і пакінуў яго спаралізаваным, знайшоў надзею і выратаваньне праз мастацтва і гумар. Гледачы адпраўляюцца ў падарожжа па бурным жыцьці галоўнага героя, дасьледуючы яго барацьбу з алькагалізмам, наступную рэабілітацыю і пазьнейшае пераўтварэньне ў знакамітага карыкатурыста.
Нумар 9. Прыроджаная загана (Inherent Vice). 2014
У гіпнатычным фільме Пола Томаса Андэрсана Хаакін Фэнікс зьяўляецца апанаваным сюррэалізмам, калі ён з галавой пагружаецца ў дзікі сьвет псіхадэлічнага дэтэктыўнага рамана Томаса Пінчана. Стужка ўяўляе сабой няпростае падарожжа ў культуру Каліфорніі 1970-х гадоў. Фэнікс грае вечна закіданага камянямі прыватнага сьледчага.
Актор цалкам пагружаецца ў сьвет свайго героя: навакол наркотыкі, параноі і абсурд. Гісторыя ў канчатковым выніку пакідае больш пытаньняў, чым адказаў. Але хіба магло быць інакш?
Нумар 8. 8 Мілімэтраў (8MM). 1999
У канцы 1990-х у Галівудзе была схільнасьць дасьледаваць самыя цёмныя куткі чалавечай псыхікі, і гэтая стужка зьяўляецца жахлівым сьведчаньнем той эпохі. Псыхалягічны трылер, зьняты Джоэлам Шумахерам, паглыбляецца ў трывожны сьвет андэграўнднай індустрыі для дарослых.
Герой Фэнікса жыве з сумнеўным маральным наборам якасьцяў, але Хаакіну ўдаецца зрабіць яго не толькі сапраўдным на экране, але і пераконвае гледачоў адносіцца да яго з сімпатыяй. Герой Фэнікса працуе відэааператарам-вуайерыстам і паступова ўваходзіць у небясьпечную сувязь з галоўным героем фільма, якога грае Нікалас Кейдж.
Стужка не для тых, у каго слабыя нэрвы.
Нумар 7. Імігрант (The Immigrant). 2013
Фільм Джэймса Грэя закідвае гледачоў у 1921 год, Польская дзяржава ўздымае галаву пасьля «цуду на Вісьле», але ў дзвюх сясьцёр — Евы і Магды Цыбульскіх зьяўляецца іншая мара: яны прыплываюць у Нью-Ёрк на параходзе. Ролю Евы выконвае твар французскага кіно ХХІ стагодзьдзя — Марыён Каційяр.
Як толькі сёстры дасягнулі Амерыкі, высьвятляецца, што Магда — цяжка хворая, і яе па закону неабходна зьмясьціць на карантын. Сёстры разлучаюцца. Ева трапляе на няветлівыя і брудныя вуліцы Манхэтана, яна цалкам зьбіта з панталыку. Ёй трапляецца чалавек на імя Бруна, які абяцае дапамагчы з пошукам сястры, але Еве неабходна ў расплату заняцца прастытуцыяй. Ці знойдуцца дзьве полькі — даведаецеся пры праглядзе. У іншых галоўных ролях: Хаакін Фэнікс і Джэрэмі Рэнэр.
Нумар 6. Марыя Магдалена (Mary Magdalene). 2018
У духоўна насычанай драме Хаакін Фэнікс бярэ на сябе знакавую ролю Езуса Хрыста. Гэты фільм рэжысэра Гарта Дэвіса спрабуе разгледзець веру, адданасьць і глыбокае ўзьдзеяньне асобы Езуса на чалавека.
Вобраз Фэнікса адлюстроўвае сутнасьць духоўнага лідэра, ён падкрэсьлівае чалавечнасьць Езуса, калі ён спраўляецца са складанасьцямі сваёй Боскай місіі. Гэты Езус зьяўляецца сьціплым і блізкім настаўнікам, які натхняе і захапляе сваімі словамі і дзеяньнямі.
У аснове фільма ляжаць адносіны паміж Марыяй Магдаленай, вытанчана і глыбока адлюстраванай Руні Марай, і Езусам. У рэальным жыцьці акторы зьяўляюцца мужам і жонкай, і ствараюць адну з лепшых кінапараў сучаснасьці.
Нумар 5. Яна (Her). 2013
У цудоўна прадуманым і надзвычай эмацыйным навукова-фантастычным фільме Спайка Джонза Хаакін Фэнікс паказвае гульню, якая вядзе гледачоў у глыбіні каханьня, адзіноты і чалавечых сувязяў ў лічбавым сьвеце.
Фэнікс грае самотнага чалавека, які знаходзіць каханьне ў самым неверагодным месцы — апэ«»«»рацыйнай сістэме Штучнага Інтэлекту пад назвай Саманта. З дапамогай тонкіх нюансаў і майстэрскага кантролю над выразамі твару актор прымушае нас паверыць, што ён закахаўся ў тое, чаго не існуе ў звыклым разуменьні.
Саманта – гэта асістэнт, якая можа сказаць прагноз надвор’я, параіць піццу ці разбудзіць раніцай. Але праз узаемадзеяньне з героем, зьяўляецца ілюзія адносінаў паміж чалавекам і кодам. Фэнікс і Скарлет Ёхансан, якая агучвае Саманту, ствараюць гісторыю каханьня, у якую так складана паверыць на адлегласьці.
Нумар 4. Майстар (The Master). 2012
У загадкавым фільме Пола Томаса Андэрсана, гледачы трапляюць у рэчаіснасьць складанасьцяў пасьляваеннай Амэрыкі. Фэнікс грае ролю чалавека, глыбока заклапочанай і змучанай душы. Яго пераўтварэньне ў няўстойлівага ветэрана Другой сусьветнай вайны падаецца як зрэз безьлічы гісторый тысячаў людзей, якія вяртаюцца ў мірнае існаваньне пасьля жахаў на фроньце. Разам з тым жахлівыя падзеі ў арміі становяцца крыху зразумелымі чалавеку, бо яму кажуць ад пачатку і да канца пра яго наканаваньне, пра яго баявую задачу. У сьвеце без вайны герой не можа знайсьці парадку.
Захапляльная гульня Хаакіна Фэнікса яшчэ больш атрымлівае нашых воплескаў дзякуючы яго ўзаемадзеяньню з Філіпам Сэймурам Хофманам, які грае харызматычнага лідэра філязофскага руху, вядомага як «Справа».
Фільм — гэта трыюмф сучаснага кіно.
Нумар 3. Гладыятар (Gladiator). 2000
У гэтым майстэрскім вяртаньні да жанру Пеплум мінулая эпоха сутыкаецца і зьліваюцца з кінематаграфічнымі прыёмамі ХХІ стагодзьдзя, у выніку чаго атрымліваецца грандыёзная гісторыя, якая пульсуе жыцьцём.
Вобраз гладыятара ў выкананьні Расэла Кроў стаў адным з самых культавых у сачаснай гісторыі кіно. Яго твар, з невымерным смуткам і рашучасьцю, якая можа скрушыць імпэрыю, стаў пазнавальным ва ўсім сьвеце. Хаакін Фэнікса грае адваротную ролю – рымскага чыноўніка, які марыць пра ўсю славу чалавечага існаваньня. Мы становімся сьведкамі ледзь прыхаванага псіхоза, які прапануе жахлівую выяву чалавека праз разбэшчвальныя абдымкі ўлады.
Рэжысэр Рыдлі Скот дастаткова нечакана вярнуў круху падзабыты жанр на шырокія экраны. А ў наступным годзе нас чакае працяг выбітнай драмы!
Нумар 2. Памерці ў імя (To Die For). 1995
Цудоўная Ніколь Кідман у гэтай працы прымушае іншых рабіць некаторыя ўчынкі, якія ніяк не былі ў ранейшых плянах. Малады і таленавіты Хаакін Фэнікс пакінуў значны сьлед у кіно сваёй захапляльнай гульнёй у сатырычнай цёмнай камедыі Гаса Ван Сэнта.
Стужка зьяўляецца рэзкім каментаром да спакуслівай прывабнасьці знакамітасьцяў і таго, на што трэба пайсьці, каб дасягнуць яе. Герой Фэнікса гэта нічога не падазравалая пешка у маніпулятыўнай гульні гераіні Ніколь Кідман.
Унікальны рэжысэрскага падыход Гаса Ван Сэнта, дадае да гісторыі дадатковыя сэнсы. Гэты фармат дазваляе героям казаць непасрэдна ў камеру, такім чынам яны прапаноўваюць свой пункт гледжаньня на падзеі, якія разгортваюцца.
За што ў гэтым сьвеце можна памерці?
Нумар 1. Джокер (Joker). 2019
У сферы кінематаграфічнага майстэрства ёсьць выступы, якія парушаюць межы акторскага майстэрства, і пакідаюць незгладжальны сьлед у мастацтве. Тое, як Хаакіна Фэнікса паказвае знакавага персанажа ў гэтым фільме зьяўляецца сьведчаньнем таго, што ўнікальнае выкананьне можа трымаць увесь фільм.
З першай сцэны Джокер Хаакіна Фэнікса захоплівае нашы сэрцы, і раскрывае ўразьлівасьць і пакуты, якія хаваюцца пад яго маніякальнай зьнешнасьцю. Нават калі вы не аматар супергерояў, гісторыя Бэтмэна, які вырашыў разабрацца са злачыннасьцю і несправдлівасьцю ва ўяўным мегаполісе Готэм – вам знаёмая. Адзін з самых галоўных супернікаў супергероя – акурат Джокер.
Як становяцца супергероямі, мы прыблізна ўжо ведаем, але што пераўтварае звычайнага чалавека ўва ўльтразлачынцу – гісторыя перад вашымі вачыма.
Фільм зь яго сьмелымі эпізодамі зьяўляецца сьведчаньнем здольнасьці кіно кідаць выклік і правакаваць. Дарэчы, у наступным годзе выходзіць другая частка шэдэўра.
Прыемнага прагляду!
Астатнія аўтарскія падборкі фільмаў шукайце тут.